- Audyty śledcze -
W zakresie audytów nasi prawnicy ściśle współpracują z renomowaną firmą Fraud Control Sp. z o. o.
Wspólnie pomogliśmy wielu podmiotom gospodarczym zaoszczędzić lub odzyskać setki milionów zł wynikających z nadużyć lub nieefektywności zakupowych. Świadczymy usługi dla firm z wielu branż w tym dla: firm sektora zbrojeniowego, sieci hoteli, developerów, sieci supermarketów przedsiębiorstw z sektora motoryzacyjnego, przemysłowego i wielu innych.
Nasi eksperci posiadają wieloletnie doświadczenie w zakresie wykrywania i przeciwdziałania nadużyciom gospodarczym oraz implementacji automatycznych systemów kontroli zdobywane zarówno w Polsce (tzw. Wielka Piątka: PWC oraz Deloitte & Touche) jak i na świecie (m.in. misja ONZ w Kosowie). Prowadzili także liczne szkolenia dla funkcjonariuszy CBŚ oraz CBA.
Naszym Klientom wspólnie oferujemy:
- Audyty wewnętrzne i śledcze, mające na celu wykrycie nadużyć gospodarczych lub strat wynikających z niedopełnienia obowiązków pracowniczych.
- Analizę ryzyka nadużyć, mające na celu zdefiniowanie obszarów zagrożeń związanych z nadużyciami oraz opracowanie i wdrożenie procedur zapobiegawczych.
- Optymalizację procesów zakupowych, przy wykorzystaniu metodologii „Strategic Sourcing”, mającej na celu zidentyfikowanie nieefektywności zakupowych. Celem jest analiza i wdrożenie nowych procedur zakupowych.
- Informatykę śledczą (wraz z odtwarzaniem danych z dysków twardych). Dzięki temu w procesie audytu można analizować również te dane, które zostały skasowane z dysków twardych.
- Analizę danych przy wykorzystaniu technik data mining (dla celów audytu i innych). Komputerowa analiza pozwala efektywnie przetwarzać i analizować duże ilości danych.
- Automatyzację procesów kontroli. Projektujemy rozwiązania informatyczno-organizacyjne mające na celu optymalizację kontroli wewnętrznej.
- Doradztwo przy organizacji działów kontroli wewnętrznej.
- Prowadzenie szkoleń z ww. tematów;
Poniżej przedstawiamy przykładowy zakres audytu wewnętrznego:
- analiza dostawców towarów i usług;
- analiza kwot wydatkowanych na zakupy towarów i usług;
- określenie tzw. „red flags” tj. transakcji budzących wątpliwości;
- identyfikacja potencjalnych tzw. firm „fasadowych”;
- ustalenie potencjalnych powiązań pomiędzy dostawcami towarów i usług a pracownikami (ustalenie innych powiązań);
- tam gdzie to możliwe porównanie cen dostawców i usługodawców z cenami rynkowymi;
- szczegółowa analiza wydatków z kart kredytowych (o ile istnieją);
- analiza kosztów firm doradczych, szkoleniowych i reklamowych;
- analiza sprzedaży (kalkulacje cen etc.);
- analiza odpisów dokonanych w pozostałe koszty operacyjne;
- przeprowadzenie wywiadów z pracownikami;
- analiza innych obszarów ryzyk zidentyfikowanych podczas Audytu;
- oszacowanie potencjalnych strat – określenie możliwości ich odzyskania;
- rekomendacje dotyczące rozwiązań organizacyjnych mających na celu usprawnienie kontroli wewnętrznej.