- Usługi -

Audyty śledcze

W zakresie audytów nasi prawnicy  ściśle współpracują
z renomowaną firmą Fraud Control Sp. z o. o.

Wspólnie pomogliśmy wielu podmiotom gospodarczym
zaoszczędzić lub odzyskać setki milionów zł wynikających
z nadużyć lub nieefektywności zakupowych. Świadczymy
usługi dla firm z wielu branż w tym dla: firm sektora
zbrojeniowego, sieci hoteli, developerów, sieci supermarketów,
przedsiębiorstw z sektora motoryzacyjnego,
przemysłowego i wielu innych.

Nasi eksperci posiadają wieloletnie doświadczenie
w zakresie wykrywania i przeciwdziałania nadużyciom
gospodarczym oraz implementacji automatycznych
systemów kontroli zdobywane zarówno w Polsce
(tzw. Wielka Piątka: PWC oraz  Deloitte & Touche)
jak i na świecie (m.in. misja ONZ w Kosowie).
Prowadzili także liczne szkolenia
dla funkcjonariuszy CBŚ oraz CBA.

Naszym Klientom wspólnie oferujemy:

  • Audyty wewnętrzne i śledcze, mające na celu wykrycie nadużyć
    gospodarczych lub strat wynikających z niedopełnienia obowiązków pracowniczych.
  • Analizę ryzyka nadużyć, mające na celu zdefiniowanie obszarów zagrożeń
    związanych z nadużyciami oraz opracowanie i wdrożenie procedur zapobiegawczych.
  • Optymalizację procesów zakupowych, przy wykorzystaniu metodologii
    „Strategic Sourcing”, mającej na celu zidentyfikowanie nieefektywności zakupowych.
    Celem jest analiza i wdrożenie nowych procedur zakupowych.
  • Informatykę śledczą (wraz z odtwarzaniem danych
    z dysków twardych).
    Dzięki temu w procesie audytu można analizować
    również te dane, które zostały skasowane z dysków twardych.
  • Analizę danych przy wykorzystaniu technik data mining
    (dla celów audytu i innych). Komputerowa analiza pozwala
    efektywnie przetwarzać i analizować duże ilości danych.
  • Automatyzację procesów kontroli. Projektujemy rozwiązania
    informatyczno-organizacyjne mające na celu optymalizację
    kontroli wewnętrznej.
  • Doradztwo przy organizacji działów kontroli wewnętrznej.
  • Prowadzenie szkoleń z ww. tematów;

Poniżej przedstawiamy przykładowy zakres audytu wewnętrznego:

  • analiza dostawców towarów i usług;
  • analiza kwot wydatkowanych na zakupy towarów i usług;
  • określenie tzw. „red flags” tj. transakcji budzących wątpliwości;
  • identyfikacja potencjalnych tzw. firm „fasadowych”;
  • ustalenie potencjalnych powiązań pomiędzy dostawcami towarów
    i usług a pracownikami (ustalenie innych powiązań);
  • tam gdzie to możliwe porównanie cen dostawców i usługodawców
    z cenami rynkowymi;
  • szczegółowa analiza wydatków z kart kredytowych (o ile istnieją);
  • analiza kosztów firm doradczych, szkoleniowych i reklamowych;
  • analiza sprzedaży (kalkulacje cen etc.);
  • analiza odpisów dokonanych w pozostałe koszty operacyjne;
  • przeprowadzenie wywiadów z pracownikami;
  • analiza innych obszarów ryzyk zidentyfikowanych podczas Audytu;
  • oszacowanie potencjalnych strat – określenie możliwości ich odzyskania;
  • rekomendacje dotyczące rozwiązań organizacyjnych mających
    na celu usprawnienie kontroli wewnętrznej.
Dobra osobiste i prawo prasowe >
Nota Prawna Polityka prywatności © 2018 wszystkie prawa zastrzeżone