- Aktualności -

24 kwietnia 2023

Rękojmia – kto ponosi odpowiedzialność?

Sprzedaż to jedna z najpowszechniejszych transakcji, której każdy człowiek dokonuje praktycznie codziennie. Przedmioty które nabywamy zazwyczaj objęte są gwarancją lub właśnie rękojmią, za którą odpowiedzialność zwykle ponosi sprzedawca. Ale w jakim stopniu? Na to i inne pytania odpowiedziała adw. Anna Nowicka-Osuch, Starszy Prawnik z Działu Prawa dla Biznesu w KKZ, w swoim artykule „Rękojmia za wady. Czy można modyfikować odpowiedzialność sprzedawcy?”, który właśnie ukazał się w „Rzeczpospolitej”.

Autorka przede wszystkim wyjaśniła czym jest rękojmia, czyli odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne oraz prawne sprzedanego towaru. Omówiła w jakim zakresie sprzedający ponosi taką odpowiedzialność oraz jakie przesłanki muszą zostać spełnione.

Poruszyła również kwestię związaną ze „zmniejszeniem” odpowiedzialności sprzedawcy, obrazując sytuację na podstawie konkretnych przykładów. Szczegółowo rozróżniła wady fizyczne i wady prawne rzeczy, a także podkreśliła w jakich przypadkach sprzedawca nie poniesie za nie odpowiedzialności.

Każdy z nas jest konsumentem, dlatego warto znać swoje prawa. Zachęcamy do lektury.

Artykuł dostępny tutaj.

Nota Prawna Polityka prywatności Polityka Cookies © 2024 wszystkie prawa zastrzeżone
Skip to content