Kryzys wizerunkowy skutecznie zażegnany

12 czerwca 2025

Kryzys wizerunkowy skutecznie zażegnany

Do Kancelarii zgłosił się były szef największego pasażerskiego przewoźnika kolejowego w Polsce. Chwilę wcześniej padł on ofiarą zmasowanego ataku największych polskich mediów, czego efektem był potężny kryzys wizerunkowy. W kolejnych artykułach dowodzono, że klient Kancelarii w czasie pełnionej funkcji rzekomo wydawał środki przewoźnika niezgodnie z prawem, także na cele prywatne.

Przedstawiciele Działu Prawa Mediów i IP niezwłocznie przygotowali kilkadziesiąt wezwań do zaprzestania naruszania dóbr osobistych klienta Kancelarii, a także wniosków o opublikowanie sprostowań, wobec podanych w spornych artykułach nieprawdziwych i nieścisłych wiadomości. Pisma zostały skierowane do autorów materiałów, redaktorów naczelnych danych tytułów prasowych oraz ich wydawców.

W bardzo krótkim czasie przedstawiciele największych polskich mediów usunęli sporne materiały, a także opublikowali bezpłatne sprostowania, tj. osobiste oświadczenia klienta Kancelarii, zawierające jego stanowisko wobec artykułów.

Dzięki szybkiemu działaniu prawników Kancelarii, opinia publiczna poznała prawdę, a kryzys wizerunkowy został zażegnany. Omawiana sprawa dowodzi, że skuteczna obrona przed nawet zmasowanym atakiem mediów jest możliwa. Kluczowe jest przy tym jednak szybkie i konkretne działanie prawne.

Sprawę z ramienia Kancelarii prowadzili: adw. Aleksandra Pyrak-Pankiewicz, Szef Działu Prawa Mediów i IP, adw. Paweł Zieliński, Szef Praktyki Prawa Prasowego i Zwalczania Kryzysów Wizerunkowych oraz apl. adw. Szymon Doliwa.

Martyniuk - www grafika
Przejdź do treści